perjantai 15. helmikuuta 2013

Zen Sushi


Nyt päästäänkin yhteen lempiaiheeseeni, ruokaan. Vielä pari vuotta sitten en ollut ikinä maistanut sushia. Ystäväni olivat asiasta hieman ihmeissään ja päättivät, että tehdään sitä sitten yhdessä. Muistan hyvin sen hetken, kun söin sushia ensimmäisen kerran. Kaikkien hehkuttama ruoka ei maistunut aluksi oikein miltään, mitä nyt merilevä hieman erikoiselta. Varovaisen alun jälkeen olen sittemmin täysin hurahtanut tähän japanilaiseen herkkuun. Ja mikä parasta, se on jopa terveellistä!

kuva sopttedbylocals/Nea Barman

Näiden parin vuoden sisällä olen käynyt erilaisissa sushipaikoissa, mutta mikään ei ole voittanut Galleria Esplanadin Zen Sushia. Todella suussasulavaa ruokaa, ja vaikka paikan sijainti saattaa kuulostaa kalliilta, mielestäni (verrattuna muihin käymiini paikkoihin) hintataso on normaali. Ennen tämä paikka sijaitsi hieman "syrjemmässä" Galleria Esplanadin sisällä, mutta onneksi he saivat lisätilaa uudistetusta kauppakeskuksesta.

kuva inter-arch

Ennen Zen Sushi oli lähes aina täynnä pienten tilojensa vuoksi, mutta nykyään olen aina saanut heti paikan tai vastaavasti nopeasti sushit mukaan take-awaynä. Sisustus on yksinkertainen mutta toimiva, ja suuri kattoikkuna tuo oman tunnelmansa tiloihin. Asiakaspalvelu on mukavaa ja sujuvaa.

Minun perusannokseni Zen Sushissa: 28 sushia. Hups. Annokseeni kuului viimeksi avokadomakeja, lohimakeja, californiamakeja, uutena kokeiluna avokadonigirejä sekä lohinigirejä. NAM. Ystäväni annos oli alle puolet omastani, ja silti minä olin valmis ennen häntä. Voin todella suositella tätä kuppilaa, ihan mahtava paikka!

2 kommenttia:

Jokainen kommentti piristää päivääni huimasti, kiiitos! :)