maanantai 10. joulukuuta 2012

11 faktaa minusta

Jo jonkin aikaa sitten Pihin naisen elämää-blogissa päästin lukemaan hauskoja faktoja hänestä. Innostuin ideasta niin, että päätin toteuttaa tämän myös oman blogini puolella. Hieman haastavaa oli miettiä mitä asioita tähän laittaisi, mutta tässä ne tulee!


1. En ole aina ollut näin kiinnostunut taitesta, oopperoista tai baleteista. Jos totta puhutaan, vanhempani yrittivät lapsena saada minua kiinnostumaan kulttuurista viemällä minua erilaisiin oopperoihin, mutta aika huonoin tuloksin. En vieläkään tiedä mitä oikein tapahtui, mutta Wagnerin Nibelung-tetralogian jälkeen olin myyty.



 2. Toisaalta olen myös hulluna jääkiekkoon. Oikeastaan vain Leijonien peleihin. Odotan joka kevät kuin kuuta nousevaa, että Jääkiekon MM-kisat alkaisivat. Onneksi en ole ainoa. Tärkeintä ei ole peli, vaan voitto ja Ruotsin murskaaminen.



3. Olen iltaihminen. Saan paljon enemmän aikaiseksi illalla (ja yöllä) kuin aamulla. Sen huomaa tästäkin postauksesta, sillä inspiraationi alkoi vasta huomattavasti puolenyön jälkeen. Olen vanhempieni toivomuksesta kokeillut myös herätä aamulla aikaisin, mutta se ei toiminut ollenkaan. En "osannut" tehdä mitään, koska en ollut tottunut olemaan niin aikaisin hereillä.  



4. Olen musikaalinen. Aloitin isoisäni opastuksella viulunsoiton ala-asteella, ja sen lisäksi liityin kouluni kuoroon. Viulu vaihtui parin vuoden jälkeen alttoviuluun, ja pääsin Konservatoorioon. Harrastus jäi sittemmin moneksi vuodeksi, mutta innostus heräsi uudelleen, ja nykyään soitan säännöllisesti isoisäni kanssa. Perinteeksi on tullut soittaa jouluna sukulaisillemme pari kappaletta siskoni säestäessä pianolla. 



5.  En halua lukea kirjoja joissa on onneton loppu. Tiedän, ei mikään paras asenne. Tämä kai juontaa jostain lapsuudesta jossa olen lukenut jonkun todella hyvän kirjan joka sitten päättyi onnettomasti. Poikkeuksena Tuulen viemää-kirja, jota luen kesälukemisena mökillä yhä uudelleen ja uudelleen vaikka se loppu on joka kerta yhtä raastava! 


6. Rakastan eläimiä. Katsokaa nyt tuota söpöliiniä!! Niin suloinen. Haluaisin ehdottomasti jossain vaiheessa oman koiran, mutta saa nähdä milloin se onnistuu. Koirakuume on kuitenkin suuri...



7. Opin uimaan karkkien avulla. Pienenä ollessamme mökillä rakas siskoni päätti, että minun oli aika oppia uimaan. Melkoisena makeishirmuna suostuinkin hommaan, kun palkinnoksi luvattiin karkkia. Aina jotain uutta oppiessani sain valita siskoni pussista mieleiseni herkun. Ja jotenkin opin kuin opinkin uimaan! 



 8. Luin kesällä 100 kirjaa 10 viikossa. Tämä tapahtui sillon, kun vielä kesällä oli koulusta lomaa se 10 viikkoa. Innostuin hieman tutkimaan kirjahyllyjä ja sieltä sitten löytyi kunnolla lukemista. Mikä parempi tapa viettää lomaansa kuin riippumatossa lojuminen hyvän kirjan kanssa?


9. Olen myös huomannut pystyväni lukemaan 100 sivua tunnissa. Anna Kareninan kanssa tämä pääsi taas testiin, ja se pitää edelleen paikkansa. Tietenkään tämä ei onnistu silloin kun pitäisi lukea johonkin isoon tenttiin. 


10. Jouluna parasta ovat yhdessäolo ja perinteet. Yleensä ne pari viikkoa ennen joulua ovat ainakin itselleni stressaavat, kun pitäisi ehtiä tehdä kaikenlaista. Siksi on ihanaa, että aattona saa rentoutua hyvässä seurassa. Meillä on pitkät perinteet, enkä pystyisi mitenkään viettämään joulua toisin. 


11. Olen hulluna korkokenkiin. :D 


Haastan Hattarakiskan tekemään saman.  Hauskaa viikkoa kaikille :) 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti piristää päivääni huimasti, kiiitos! :)